page-loader-img
CORPORATE DESIGN
IDENTITY
2018

Iwan Fotografie Identity

De man áchter
de lens.

Voor doorgewinterd topfotograaf Iwan van de Wetering mocht ik een nieuwe identity ontwerpen. De stijl van Iwan valt het beste te omschrijven als stoer en karakteristiek. Hij houdt van een rauw randje en van zwart wit fotografie. Aan mij de mooie taak om hier een passend logo plus uitstraling voor te ontwerpen.

Door jarenlange ervaring staat Iwan fotografie voor kwaliteit, kennis en kunde. Oftewel vakmanschap!

Iwan fotografie verdient daarmee een logo/beeldmerk met de uitstraling van een kwaliteitskeurmerk of stempel. Daarbij moet het logo iconisch en herkenbaar zijn en vakmanschap uitstralen. Daarom heb ik voor het ontwerp van het logo als uitgangspunt een programmavoorkeuzeknop van een Nikon camera gekozen.

Herkenbaar element

Een patroon bestaande uit diverse tekens en iconen die op een camera (Nikon) te vinden zijn. Dit huisstijlelement kan op verschillende uitingen toegepast worden als een stuk extra herkenbaarheid en als ondersteuning van de kwaliteiten en vakmanschap van Iwan fotografie.

De kracht van kleurgebruik

Bij een uitstraling van kwaliteit en vakmanschap horen nostalgische, chique kleuren. Daarom heb ik gekozen voor drie basiskleuren voor de gehele uitstraling. Namelijk zwart, wit en een goud/metallic (PMS 8003).

overige projecten